csende

ACEA C5

Nové normy ACEA se vydávají zhruba každé dva roky. Vždy se dočkáme několika menších či větších změn a zpřísnění požadavků na kvalitu motorových olejů. Většinou se jedná hlavně o čistotu vznětových a zážehových motorů, snižování opotřebení a snižování spotřeby paliva. Spotřeba paliva je asi nejsledovanějším kritériem i výrobců automobilů, protože těm snižování spotřeby pomáhá i snižovat emise CO2, na které jsou kladeny čím dál větší nároky.

Spolu s tlakem na nižší spotřebu paliva byly automobilky nuceny začít používat i oleje s nízkými viskozitami jako jsou třeba oleje 0W-20. Čím je olej řidší, tím se i snižují odpory v motoru a díky tomu se snižuje jeho spotřeba paliva. Běžní spotřebitelé se ale čím dál více ptají, zda není toto snižování viskozity už za hranou a zda už výrobci při honbě za nižší spotřebou už nepoškozují motor a tím i spotřebitele.

Nové specifikace ACEA

Právě proto se touto otázkou zabývali nejen výrobci automobilů ale i výrobci motorových olejů. I to byl jeden z důvodů, proč se vydání nové specifikace ACEA zdrželo o další dva roky.

Již v loňském roce se ale začali objevovat normy výrobců motorových vozidel, a tak se u nových automobilů můžete setkat s normami jako jsou například VW 508.00/509.00, které určují použití nízkoviskozítních olejů jako je například olej 0W-20.

Na konci roku 2016 ovšem světlo světa spatřila i nová specifikace ACEA. Především je zásadní zavedení normy ACEA C5, která definuje právě požadavky na nové, nízkoviskozitní oleje 0W-20 a 5W-20. A to přestože samotné viskozitní normy ve specifikaci přímo uvedeny nejsou.

Nejzásadnějšími novinkami v ACEA 2016 tedy jsou zavedení specifikace ACEA C5 a také vyřazení výkonových tříd ACEA A1/B1, jelikož tyto třídy už byli zbytečné.

V naší nabídce už naleznete olej s viskozitou 0W-20 který splňuje jak výkonnostní normu ACEA C5 tak i specifikace VW 508.00/509.00. Více si přečtěte v našem produktovém katalogu:

total quartz ineo long life 0w 20 5l